:: новия брой :: седмичен хороскоп :: архив ::  
     брой 7(26), 2003


ЗА ДОБРО САМОЧУВСТВИЕ В ОФИСА
 
1
Дай възможност на мозъка си да се събуди
Започвай деня с най-простички и обикновени неща. Мозъкът трябва бавно "да загрее", така че не е редно от сутринта да се пренапряга. Ти можеш да се справиш и с най-трудните задачи, но с тях ще се заемеш по-късно. А сега, по пътя към работното си място пусни си в колата любимата песничка и просто се наслаждавай - на слънчевия ден, на онова усмихнато лице на спирката. Ако си в лошо настроение, само така то ще се изпари и организмът ти ще започне да произвежда серотонин - хормона на радостта.

2
Живей по план
Запиши си подробно какво трябва да свършиш през деня и подреди задачите според това колко са важни. И започвай подред!


3
Подреди си бюрото
Често пъти бюрото на една делова жена е в творчески безпорядък - купища листа, документи, записки, отчети и папки. И е почти невъзможно на секундата да откриеш необходимия документ. За да го намериш, ти трябват доста време и нерви. Затова махни ненужните хартии и остави само най-необходимите.

4
Балсам за душата
По пътя за работа си купи от бабките на ъгъла букетче градински цветя, вземи със себе си снимката на детето и я сложи на бюрото си. Нека тези неща "за душата" всяка минутка да те радват. Една нова красива чаша (лично твоя, разбира се), едно растение, всичко това може да подобри работният климат. Психолозите от лондонския University College, които изследвали този проблем, експериментално установили, че дори беглият поглед, хвърлен на тези и други подобни предмети, предизвиква в организма на човека изблик на хормона ендорфин и човек се чувства прекрасно!

5
Направи си малка почивка
"Ако нещо в работата ти не върви така, както ти се иска, не се насилвай, ще стане по-зле. - съветват немските психолози. Сега не е време за упреци, обратно, важното е да запазиш доброто отношение към себе си." Трябва да се разсееш, да се отдалечиш от неприятностите, да побъбриш с колеги, да изпиеш чашка кафе и настроението ти бързо ще се подобри, а професионалната памет отново ще се изостри. В такива случаи американските психолози съветват... да се разходиш с асансьора нагоре-надолу: на пръв поглед глупост, но повишава самооценката на човека и настроението се променя от минус на плюс.

6
Събери сили
Изобщо, за да се контролира една стресова ситуация, следва от време на време да се прекъсва работата за кратка почивка. Недей да седиш като залепена за стола. Разходи се из стаята, направи няколко упражнения. Кой знае защо умните мисли ни идват в главата точно в такива моментини.

7
След като обядваш, излез на въздух
Излез на улицата, особено след като си обядвала, тогава на човек най-често му се приспива. 10-15 минути на чист въздух са равностойни на един кратък сън. Току-виж и проблемите станали по-леки за решаване, отново усещаш вкус към работата.

8
На всеки час изпивай по една чаша вода.
Ако се чувстваш уморена и настроението ти е около нулата, много е възможно да пиеш малко вода. Ако на организма не му достигат течности, мозъкът също изпитва жажда и настъпва енергиен спад. Не чакай да ти се допие вода. Нека просто да ти стане навик да изпиваш по една чаша на всеки един час.Това помага да се поддържа добра концентрация и свежа памет.

9
Яж плодове и ядки
В състояние на стрес всяка жена страшно иска да хапне нещо сладко! Ами какво толкова, хапни си шоколадче, организмът по-добре знае как да си помогне. Вярно е, че когато нивото на захарта отново спадне, ще се почувстваш още по-зле... Затова е много по-добре, ако хапнеш плод - през зимата портокал, през лятото - изборът е по-голям - круша, кайсии, праскова или пакетче ядки и стафиди. В плодовете освен фруктоза има и витамини, а ядките помагат за по-добрата концентрация. Дори самият процес на дъвчене спомага за по-доброто снабдяване на мозъка с кислород. Това е доказано научно.

10
Дишай с пълни гърди
Обърни внимание как дишаш: често пъти ние дишаме прекалено бързо и повърхностно. Спокойно вдишвай и издишвай през носа така, че въздухът да стига до корема. Трябва да се диша два пъти по-бавно от обикновено. След няколко минути ще почувстваш, че си издишала навън цялото си напрежение.

11
Умори ли се? Масажирай за кратко главата си
При преумора масажирай енергично 2 минути с върха на пръстите главата си, така че да усетиш бързо прилива на енергия.

12

Радвай се на успехите си
Умей да се радваш на своите успехи, без да очакваш чуждото одобрение. Покани приятелката си на кафе, купи си нова дрешка или нещо вкусно и любимо за ядене, което обикновено не си позволяваш или дори си забраняваш. Днес обаче си го заслужила. Записвай си с няколко думи вечер в дневник дори и малките си постижения и победи. Ще видиш, че нещата ще тръгнат по-добре.


 
© списание «маргарита», 2001-2003
 
 
e-mail: margaritta@abv.bg