:: новия брой :: седмичен хороскоп :: архив ::  
     брой 1(20), 2003
 
Нина Рубштейн е родена през 1973 година в Мурманск, през 2000 г. завършва Санкт-Петербургския хуманитарен университет. В момента живее и работи в Москва. Издала е книгата: "Какво трябва да се знае, за да си пръв", която разглежда психологията на танците като спорт, дава индивидуални консултации по въпросите, свързани с взаимоотношенията между мъжете и жените, психология на бизнеса и др.
"Лейди без конкуренция" е нейната нова книга.
Персонален сайт: http://rubstein.ru
Най-важната разлика между мъжа и жената се крие в жизненото кредо:
за мъжа е важно да стигне върха, жената се нуждае от мъж, достигнал върха.
Тежката съдба на мъжете

Не е леко на мъжа да бъде мъж. Това е отговорност и необходимост да изглеждаш преуспяващ, необходимост да бъдеш силен и смел, конкурентноспособен, осигурен и всичко такова. Жената предявява към мъжа не по-малко изисквания, отколкото той към нея. На много жени им се струва жестоко, когато мъжът изисква от жената тя да бъде:
винаги красива;
весела;
спретната;
добра домакиня;
ласкава приятелка;
умна съветничка, надежда и опора в трудните времена;
сексапилна любовница;
разбираща като майка.
Но и на мъжете им е безкрайно трудно да съвместяват в себе си всички неща, които жените изискват от тях, да бъдат:
силни;
добри;
смели;
надеждни;
ласкави;
разбиращи;
богати (осигурени);
сексуални;
спретнати.
Работата е там, че съвместяването на всички тези черти, които очакват от нас мъжете, за жената означава примерно следното: аха, аз трябва да се товаря като магаре, заради него, при това трябва да успявам и да изглеждам добре, и да ми остават сили за секс. За нас това изглежда противоречиво.
А за тях връх на противоречието е онова, което ние изискваме от тях: да бъдат едноврмеменно и силни (груби, дори), и нежни (значи слаби). За тях силата се асоциира с образа на грубоват мъжкар. А нежността - с хилав лигльо. Много от тях просто се дразнят от това противоречие. Те смятат съчетанието за невъзможно. И именно тези убеждения не позволяват на мъжа да бъде такъв, какъвто искаме да го виждаме. Но това е поправимо, понеже колкото и железен да изглежда мъжът, в ръцете на истинската жена той е парче пластелин, от който тя може да извая своя идеал. По този начин, концепцията за шлифоване на мъжкия характер се свежда до това, да се създаде в главата му убеждението, че върхът на мъжествеността е той да бъде силен и нежен.
В действителност важно е не само това, което вие имате намерение да втълпите на мъжа. Още по-важно е как ще направите това.
За да не сгрешите, трябва добре да си представяте мъжките ценности, страхове и приоритети. Вниквайки в тяхната логика и осъзнавайки тяхната значимост за мъжа, вие ще съумеете да общувате с него по същия начин, както със самата себе си.
Всички техни ценности, страхове и приоритети произтичат от слабите им места. Да ги разгледаме по-подробно.

1. Мъжкото самолюбие.
Ценности: постижения, победи над съперниците, кариера, мъжко хоби, мъжките черти на характера, правото на решаващ глас във всяка ситуация.
Страхове: загуба на власт, невъзможност да постигне нещо, невъзможност да се занимава със своето хоби, да няма тежест в очите на близките си и изобщо в очите на хората, другите да не го признават за професионалист или специалист.
Приоритети: парите, впечатлението, което прави, всички атрибути на успелия мъж (кола, компютър, къща, престижна работа, красива жена (любовница)).

2. Секс:

Ценности: привлекателна външност, физическа сила, обаяние, способност да направи жената сексуална робиня.
Страхове: да бъде непривлекателен, неспособен да задоволи жената, неспособен да съблазни жената, да не създава впечатление на мъж в разцвета на силите си.
Приоритети: много красиви жени, грижа за своята външност и впечатлението, което създава.

3. Комфорт:
Ценности: уютен дом, вкусна обилна храна, скъпи напитки (цигари), скъпо марково облекло, кола, мобилен телефон, компютър, винаги доволни близки, които нищо не изискват от него и винаги му се възхищават.
Страхове: изисквания и претенции от страна на неговите близки, любимото му място е заето (или любимите пантофи), недостиг на средства за постигане на максимален комфорт.
Приоритети: способност сам да печели (или да получава) достатъчно количество пари за осигуряване на максимален комфорт, жена (или любовница), създаваща този комфорт.

Изброявайки тези толкова значими в живота на мъжа моменти, вие можете сами да видите от коя страна да се приближите към мъжа.
Ценностите са това, към което мъжът се стреми
Страховете са това, от което се плаши.
Приоритетите са това, чрез което той реализира своите стремежи, за което изразходва своите сили и време, за да придобие ценностите.

Защо никъде сред тези ценности и приоритети няма любов и семейно щастие? Защото любовта и семейното щастие за мъжа са средство да се почувства мъж, а не негова цел. В това няма нито грам цинизъм. За жената любовта и семейството играят абсолютно същата роля. Съмнявате ли се в това? Сега ние ще можем да си изясним, дали това е истина или не.

От какво се нуждае жената?

Всяка роля, която изпълнява човек в живота си, е важна за него. Изключете една от тях и вие няма да бъдете щастливи, ще ви преследва безпокойство заради чувството на неудовлетвореност, непълноценност, съжаление за изпуснатите възможности.
По същия начин както подредихме сферата на мъжките интереси, ще разгледаме и сферата на женските интереси, при това ще я разгледаме малко по-подробно, за да опознаем по-добре своите слаби места и да ги защитим от удари.
В сферата на интересите на жените влизат: личният живот (любовта), хоби, дете, професия, комфорт.

На първо място е любовта. Какво е любовта? Според мъжете, това е създаването на романтичен ореол около все този секс. Те са прави. Затова, в действителност ние много малко се отличаваме от мъжете. Сексът при нас също е на първо място, само че за нас са важни някои други негови страни, по-различин от тези при мъжа.

На второ място за жената е комфортът. Именно това поражда потребността да се спазва хигиена в жилището, облеклото и съдовете, а така също и необходимостта от голямо количество такива предмети.

На трето място за жената едновременно е нейното хоби, дете и професия. Защо всичко заедно?
Защото детето може да е в качеството и на професия, и на хоби.
Професията може да играе ролята на хоби. Като правило, жената избира едно нещо, а останалото отива на заден план: или тя избира детето и ходи на работа само заради парите, а с хобито си се занимава, когато й остане време за него. Или тя избира професията, която й заменя хобито, а с детето се занимава, ако има време. Или избира хобито си, ако няма деца и не се предвижда да има, и няма нужда от работа. Хоби може да бъде: общуване с приятелки, спорт, развлечения, колекциониране на мъже, обществено полезна дейност, грижа за своята външност, занимание с окултни науки, модни увлечения (икебана, например).
И така:

1. Любовта.

Ценности: романтична история (като на кино), уважавана е от мъжа, цветя и стихове, в краката й - рицар, който я разбира и изпълнява всяко нейно желание, силна и богата; самата тя е привлекателна.
Страхове: да е непривлекателна, неинтересна, самотна, нелюбима.
Приоритети: грижа за външността си. За да реализира ценностите на любовта обаче грижата за външността не е достатъчна. Трябва и грижа за вътрешното. Както глезите и се грижите за своето тяло и лице, така е необходимо и характерът да се пази чист: да се изчиства от завист, ревност, злоба, неудовлетвореност и т.н.

2. Комфорт.
Ценности: уютен дом, вкусна и изискана храна, модерен гардероб, кола, мобилен телефон, компютър, възможност да посещава скъпи салони - козметични, фитнес и др.
Страхове: недостатъчни средства за изброените ценности.
Приоритети: богати мъже, лека, но високо платена работа, много свободно време.

3. а) Работа:
Ценност: висока заплата, възможност да реализира своите активни професионални качества.
Страх: от уволнение или да не я оценят по достойнство.
Приоритет: да е привлекателна и интересна личност. По-рядко - повишение на нивото на професионалните знания.

б) Дете:

Ценност: послушно, красиво, здраво, добре развито, самостоятелно, повод за гордост.
Страх: да не оправдае надеждите, да не "стане човек", недостатъчни средства за образование, възпитание.
Приоритет: учители, възпитатели, школи, курсове, развиващи програми.

в) Хоби:

Ценност: увлекателност, възможност да се отдалечиш от проблемите.
Страх: липса на свободно време и свободни пари за хобито.
Приоритет: свободно време и пари.

г) Хоби=работа съвместява в себе си характеристиките и на двете:
Ценности: висока заплата + увлекателност, възможност да се отдалечиш от проблемите.
Страх: липса на свободно време + вероятност да загубиш тази работа.
Приоритети: да си привлекателна и интересна личност + свободно време.

Сега ясно се вижда, че жените имат своите си играчки, а мъжете - свои. Защо наричам всичко това играчки? И как мислите, защо ние правим всичко това и го желаем? По същите тези причини, поради които и мъжете искат онова, което ги привлича.
Любовта е нужна на жената, за да се чувства жена, да се усеща желана като жена и да получава приятни усещания.
Комфортът й е необходим поради любовта към самата себе си. И това е нормално.
Работата й е нужна, за да реализира в себе си способностите си като индивид. В това тя се отличава от мъжа само по това, че нейната самооценка, нейното усещане, че е женствена, не зависи от работата й. Хобито е от същия ред.
Детето е необходимо на жената по две причини.
Първо,
това е физиологическа потребност. Ако мъжът има какво да отлее, той търси къде да го направи. Щом жената има матка, тя, в края на краищата, е длъжна да роди някого.
Второ
, майчинството е същата тази кариера, кариерата на майка. Майката - това е зрялата жена. Точно по същия начин мъжът се реализира като зрял мъж в областта на своите постижения. Майката е също такава работа, каквато е професията за мъжа.
В какво изобщо се състои простото женско щастие? За една жена това е възможността за се грижи и да обича, за друга – удовлетворената потребност от преклонение.
     Четете още: Необходимите сведения :: По какво жената се отличава от мъжа
                              • Мъжът :: Основни сведения :: Слабите места на противника

 
 
© списание «маргарита», 2001-2003
 
 
e-mail: margaritta@abv.bg