:: текущ брой :: седмичен хороскоп :: архив ::  
     брой 1(31), 2004
 
Контролираме стреса!
50 начина
  ДА ЗАПАЗИМ ЗДРАВЕТО И
  ДУШЕВНОТО СИ РАВНОВЕСИЕ

Дори когато ни се струва, че светът се е побъркал, не е толкова сложно да сложим в ред собствения си живот.

От екраните на телевизорите и от страниците на вестниците постоянно ни залива поток от негативна информация: от тероризъм, престъпност и икономически бъркотии до задръствания и катастрофи по пътищата и лошо време.

Всичко това е повече от достатъчно, за да ни изпълни с гняв, горчивина, разочарование и страх. Не позволявайте на тези чувства да отровят живота ви. Използвайте съветите, които ще помогнат да постигнете покой и увереност, независимо от житейските бури.
Укрепвайте контактите си.
1.
Прекарвайте повече време сред хора. Вместо да си вземете видеокасета, идете на театър, кино; послушайте жива музика на концерт, в клуб. Ще получите силен емоционален заряд.
2.
Изучавайте културата и обичаите на народите по света. В това ще ви помогнат новите продукти и разнообразни блюда на националната им кухня.
3.
Възстановете връзките си с приятели, с които отдавна не сте се виждали.
4. 
Направете някому приятен сюрприз. Например, подарете на приятелката си интересна книга или билети за кино.
5.
Измислете си фирмено нискокалорийно меню и по-често го поднасяйте на гостите си.
6.
Общувайте с хората лично или по телефона, а не по електронната поща. На празници изпращайте на приятели и роднини поздравителни картички.
7.
Вземете участие в работата на благотворителна организация, чиито идеи споделяте. Това ще ви позволи постоянно да се чувствате полезен и нужен човек.
8.
Опитайте се да станете наставник някому. Защото е толкова приятно да споделиш натрупаните знания и опит.
Търсете смисъл в живота
9. Ако все още не сте си намерили работа присърце, заемете се в свободното си време с това, което ви носи радост. След като завършите курсовете по аеробика, можете да водите тренировки през почивните дни, например.
 10. Не отлагайте мечтите си за по-късно. Напишете разказ, научете се да яздите или да скачате с парашут.
 11. Измислете си хоби. За тази цел си спомнете детските увлечения, с които сте се разделили поради недостиг на време.
12 Организирайте спортен клуб в училището, където се учат децата ви. На децата ще носи радост, вие ще сте в по-добра спортна форма, а и отношенията ви с учителите ще са по-добри.
13. Разширявайте своя кръгозор. Посещавайте интересни лекции, ходете по изложби, музеи, изучавайте чужди езици.
14. Превърнете всяко хранене в ритуал. Украсете масата с цветя, запалете свещи. Радвайте се, че днес имате храна на масата и се наслаждавайте на всяка нейна хапка.
15. Намерете източник на духовно развитие. Това може да стане и религията, и обикновеното общуване с природата.
Обръщайте внимание на здравето си 
16.  Постъпвайте така, че максимално да обезопасите живота си: спрете цигарите, винаги си слагайте предпазен колан при пътуване, използвайте защитни средства от слънцето и когато трябва, презервативи.
17. Подобрявайте своята спортна форма. Усещането от стегнатото тяло и физическа сила видимо повдигат настроението.
18.  Спете по 8–9 часа в денонощие. Вашето самочувствие пряко зависи от това дали сте се наспали или не.
19. Включете в своя хранителен режим ядки. 150 грама ядки седмично снижават риска от развитието на сърдечно-съдови заболявания.
20. Ежедневно пийте коктейл, приготвен от 1 чаша плодов сок, 4 супени лъжици соево мляко, половин банан и замразени ягоди (малини, къпини, боровинки).
21 Не забравяйте редовния профилактичен преглед при стоматолога и гинеколога.
22.  Отбележете в календара дните, в които ще преглеждате гърдите си чрез самодиагностика.
23. Регулирайте височината на стола и наклона на лампата на работното си място. Така ще избегнете дискомфорта, мускулните болки и умората на очите.
24. Направете ревизия на домашната аптечка. Изхвърлете всички лекарства с изтекъл срок и купете нови.
Променете навиците си
25. Заменете овесените ядки за бързо приготвяне с обикновени. Те са по-вкусни и съдържат повече целулоза.
26. При готвене използвайте немазен пилешки или зеленчуков бульон, вместо обикновена мазнина.
27. Купете си видеокасета с нов комплекс упражнения или сменете във фитнеса тренировъчната група, която обикновено посещавате.
28. Позволете си 1–2 занятия с личен инструктор. Той ще ви помогне да съставите програма от упражнения или си купете подходяща литература.
29. Изнесете своите спортни занятия от закрито помещение в парка. Природата ще ви даде мощен заряд от енергия.
30. Разгледайте съдържанието на гарбероба и скрина и раздайте излишните вещи на приятели или нуждаещи се.
31. Сложете ред в кухнята. Освободете се от залежали продукти.
32. Купете си фитнес играчка (например, за измерване на пулса) и я изпробвайте на практика.
Радвайте се на простите неща
33. Танцувайте по-често, това повдига настроението. Днес не е никак трудно да си намерите подходящо място, където да ходите на уроци по латино, салса, диско и др.
34. Планирайте отпуската си предварително. Изборът на маршрута, мисълта за това как ще си починете, предвкусването на удоволствието ще ви изпълнят с радост и ще ви заредят с енергия.
35. Намерете си занимание, което ще ви достави удоволствие: разходете се в парка или направете с децата снежен човек. 
36. Направете онова нещо, което по-рано никога не сте опитвали, например идете на риба.
37. Изрисувайте с фулмастери старите си тениски. Така ще реализирате творческото си начало и заедно с това ще разнообразите гардероба си.
38. Добавяйте ароматизиран оцет в салатите или в зеленчуковите ястия. Това ще ги направи по-вкусни, а вместо мазнина в салатите използвайте лъжица кисело мляко, овкусено с магданоз или копър. Така ще намалите излишните калории.
39. По възможност купувайте пресни плодове и зеленчуци на пазара от производители.
40. Напълнете дома с аромат на етерични масла от розмарин, мента, лимон. Техният аромат ще повиши вашия жизнен тонус.
41. Отглеждайте на прозореца лук, магданоз, копър. И за очите е приятно да вижда свежа зеленина, и подправките ще са ви винаги под ръка.
Учете се да се отпускате
42.  Идете на масаж. Това е прекрасен начин за премахване на напрежението.
43. Измислете си накакъв ритуал за сбогуване с петъчния ден. Той ще ви помогне да забравите проблемите на работната седмица, да се настроите за почивка.
44. Периодично променяйте традициите - с времето те губят своята привлекателност и сила.
45. Редовно излизайте сред природата. Разхождайте се, любувайте се на звездите, отглеждайте сред поляната пред дома ви някакви растения.
46. Старайте се да се смеете повече. Разказвайте вицове или забавни истории в компания.
47.  По-често се срещайте с приятели. Те ще ви "излекуват" от стреса.
48. Движете се повече. Физическото натоварване прекрасно успокоява. 
49.  Слушайте инструментална музика. Та въздейства само върху дясното полукълбо на мозъка и тогава лявото, което отговаря за възприятието на човешката реч, може да си почива.
50. Колкото можете по-често стойте около вода. Тя "отнася" грижите и умиротворява. Ако наблизо няма река или море, купете си стаен фонтан.
 
© списание «маргарита», 2001-2004